Ochrana proti korozi začíná už v hutích

Jedním z největších nepřátel automobilů je koroze. Ochrana proti ní začíná už v hutích - role plechu jsou opatřeny základní protikorozní ochranou - jsou mastné. Dalším opatřením je zinkování, případně nanášení plastových vrstviček.

Další opatření probíhají již v lakovnách automobilek. Nejdříve se vše dokonale odmastí a pak se pomocí fosforových sloučenin vrchní vrstva plechu připraví na nanášení dalších hmot. Nejdůležitější je kataforéza (elektroforéza) - karoserie je ponořena do ochranného roztoku, který s kovem vytvoří pevnou vazbu. Ta je ještě posílena vypálením při 200 °C.

Dále přichází na řadu plnič, který má za úkol vytvořit jednolitý základ pro barvu auta. Po jeho vypálení následuje lakování odstínem a pak ještě tvrdým bezbarvým krycím lakem. Na každém středně velkém autě je použito přes tři kilogramy laku.

Protikorozní vrstvy
Ochrana spodku
- stovky mikrometrů
Bezbarvý lak
- 35 až 45 mikrometrů
Vrstva barvy
- 15 až 25 mikrometrů
Plnič
- 35 mikrometrů
Kataforéza
- 12 až 25 mikrometrů
Fosfátování
- 5 mikrometrů
Pozinkování
- 8 až 10 mikrometrů
 

Postup pro opravu laku

1/12
Test ředidlem:
2/12
Rozbroušení excentrickou bruskou:
3/12
Odstranění prachu po broušení:
4/12
Nanesení polyesterového tmelu:
5/12
Zbroušení po zaschnutí tmelu:
6/12
Odstranění prachu po broušení:
7/12
Základování kyselým primerem:
8/12
Aplikace plniče:
9/12
Zbroušení plniče a okolního laku:
10/12
Odstranění zbytků po broušení:
11/12
Aplikace laku:
12/12
Perfektní výsledek: